и аз мисля че е дебиломера.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Алфа 145-146, тема за общи приказки
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
ако е дебитомер не трябва ли да го покаже на диагностиката а между другото майстора ме кара да я тествам на втора със пълна газ излетя като снаряд влезе във червеното на оборотомера без прекъсване махнах си крака от газта паднаха оборотите и при второто натискане пак почна да пропуква и да мерише на бензин пак изгасих запалих и се оправи
Comment
-
Първоначално публикувано от saiman Покажи съобщениеако е дебитомер не трябва ли да го покаже на диагностиката а между другото майстора ме кара да я тествам на втора със пълна газ излетя като снаряд влезе във червеното на оборотомера без прекъсване махнах си крака от газта паднаха оборотите и при второто натискане пак почна да пропуква и да мерише на бензин пак изгасих запалих и се оправи
Дефектен или работещ дебитомер (Maf)
22 Август 2013
Дебитомерът ( MAF ) е отговорен за преносът на данни които казват на ECU-то какво количество въздух постъпва. Това е относително прост процес. Основната част в този сензор е горещия елемент. Когато колата се движи и въздух минава през сензора, той има охлаждащ ефект върху него. ECU-то компенсира това охлаждане като изпраща точна информация за горещия елемент и това променя температурата. Това повишение в текущите данни се отчита от ECU-то и се конвертира в колко въздух е преминал през сензора ( и от там постъпил в двигателя ).
Елемента на дебитомера ( MAF ) може да се зацапа с прах и масло ( от нередовна смяна на въздушния филтър или от маслените пари от отдушника на картерните газове ). За съжаление тези малки проблеми могат да доведат до повреда в дебитомера ( MAF ), също проблем може да създаде и масивното преминаване на вода през него. Тези фактори играят ролята на изолатор или охлаждащ ефект. При Bosch дебитомерите ( MAF ), тези причини могат да доведат до прегряване и последствие да бъде физически деформиран елемента в сензора. Това ще доведе до некоректни данни които се изпращат до управляващия блок ( ECU ). В следствие на това се намалява горивото за да се предотврати черния пушек поради намаления обем въздух.
Тестване на дефектирал дебитомер ( MAF )
Повреден дебитомер може да доведе до : постепенно намаление на мощността, тресене, пушене при студени стартове, спад на мощност във високия диапазон на оборотите, непостоянна мощност при ускорение, неспокоен празен ход на двигателя. Дебитомера се намира след въздушния филтър. Откачете буксата на Дебитомера ( MAF ) , като стиснете буксата на дебитомер и дръпнете. Трябва плавно да се плъзне. Пробвайте колата с откачена букса на дебитомера ( MAF ).
Ако мощността на колата е по-зле отколкото с включена букса на дебитомера ( MAF ), вашият проблем не е в дебитомера.
Ако мощността е еднаква при включена и изключена букса, тогава най-вероятно дебитомера ( MAF ) си е „тръгнал” ( започнал да дава занижени стойности ). Когато буксата е изключена, ECU-то използва базовите показания за дебитомера, които са някъде малко под нормалното. *
Ако откачите буксата и мощността се повиши осезаемо, то значи вашият дебитомер е повреден. Сменете го.
Възможни причини и решения на проблема
Винаги използвайте високо качествени хартиени филтри. Това ще държи прахта далеч от дебитомера ( и далеч от вашият двигател ). Когато монтирате филтърът убедете се, че е хубаво легнал в кутията си.
Проверявайте често въздушният филтър и почиствайте кутията му.
Ако сензора не е прекалено замърсен или повреден, понякога може да бъде почистен ( понякога дава добри резултати ). Може да бъде почистен с контактен спрей, но не докосвайте горещия филм с нищо ( пръст, парцал и т.н. ). Оставете го напълно да изсъхне преди обратно да го монтирате.
Буксата също може да се замърси или да не е добре вкарана. Това може да доведе до некоректни стойности. Почистете я с контактен спрей, това може да нормализира нещата.
вашият коментар
остава да пробвам и дано да стане
Comment
-
Нов собственик на 145 2.0тс с въпрос
Колата пали студена, но не държи празен ход, като веднага гасне. Като се запали отново, но се подаде леко газ и се дигнат леко оборотите и се махне крака от газта, веднага стабилизира и не гасне.
Когато е на празен ход и се даде рязко газ почва да глъхне - особено изразено като е студена! А, когато е форсирана на 1500-2000 оборота и нагоре с рязко подаване на газ се форсира отлично. Някакви идеи къде да търся проблема?Now: 156 2.5 V6 24V
Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.
Comment
-
Първоначално публикувано от italfen Покажи съобщениеНов собственик на 145 2.0тс с въпрос
Колата пали студена, но не държи празен ход, като веднага гасне. Като се запали отново, но се подаде леко газ и се дигнат леко оборотите и се махне крака от газта, веднага стабилизира и не гасне.
Когато е на празен ход и се даде рязко газ почва да глъхне - особено изразено като е студена! А, когато е форсирана на 1500-2000 оборота и нагоре с рязко подаване на газ се форсира отлично. Някакви идеи къде да търся проблема?
Comment
-
Първоначално публикувано от italfen Покажи съобщениеНов собственик на 145 2.0тс с въпрос
Колата пали студена, но не държи празен ход, като веднага гасне. Като се запали отново, но се подаде леко газ и се дигнат леко оборотите и се махне крака от газта, веднага стабилизира и не гасне.
Когато е на празен ход и се даде рязко газ почва да глъхне - особено изразено като е студена! А, когато е форсирана на 1500-2000 оборота и нагоре с рязко подаване на газ се форсира отлично. Някакви идеи къде да търся проблема?sigpicAlfa Romeo 155, 2.5, V6/ GTV 2.0 TB V6 / 146 TS, 2.0 Junior/ 145 TS, 2.0 16V/ Giulietta 1.8, 166 2.0 V6 TB
Comment
-
Първоначално публикувано от italfen Покажи съобщениеСтандартните пружини на QV/ti по-високи ли са от червеният Eibach?
Comment
-
Първоначално публикувано от pyle Покажи съобщениеQV/ti са се предлагали поръчково със черен Ейбах, който е съвсем малко по-твърд и 15мм по-нисък от обикновените пружини. В случая, ако колата е с обикновени пружини червения Ейбах със сигурност е доста по-нисък от сток и доста по-твърд. Помисли дали е разумно да го слагаш, аз скоро смених предните амортсьори и колата стана камък с обикновени пружини и се разскърцаха пластмаси.
Целта на колата е стрийт/трак и предполагам ще ми свършат работа червените.
Гледам, че за QV и JTD ги дават едни и същиNow: 156 2.5 V6 24V
Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.
Comment
-
Първоначално публикувано от italfen Покажи съобщениеМерси колега,
Целта на колата е стрийт/трак и предполагам ще ми свършат работа червените.
Гледам, че за QV и JTD ги дават едни и същи
Comment
-
Първоначално публикувано от pyle Покажи съобщениеПази картера!!!!!!
Беше вечер и дори видях искрите в огледалата
От тогава съм внимателенNow: 156 2.5 V6 24V
Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.
Comment
-
Колеги, зимата дойде и започнаха да ми замръзват ключалките и вратите. С какво да ги пръскам за да мога нормално да си отварям вратите? Централно полудява отключва и заключва ....
Поздрави-------------------------------
ALFA ROMEO 146 1.8 Twin Spark with head from QV -EX
ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm 16V , 150+++
Comment
-
Първоначално публикувано от bobi_kz Покажи съобщениеКолеги, зимата дойде и започнаха да ми замръзват ключалките и вратите. С какво да ги пръскам за да мога нормално да си отварям вратите? Централно полудява отключва и заключва ....
Поздрави
Comment
Comment